Tilausohjeet

TILAAMINEN
Tuotteita voi lisätä ostoskoriin tuotesivulla olevalla painikkeella. Useampi klikkaus lisää useamman kappaleen. Vaihtoehtoisesti voit syöttää kappalemäärän erilliseen ruutuun ennen ostoskoriin lisäämistä. Mikäli tuote on loppu varastosta, näkyy siitä ilmoitus tuotteen yhteydessä ja ostopainike puuttuu.

Sivun ylälaidassa olevasta ostoskori -kuvakkeesta pääsee tarkastelemaan ostoskorin sisältöä. Tuotteita voi ostoskorissa lisätä tai poistaa.

Kun olet tarkistanut ostoskorisi sisältöön, jatka syöttämällä yhteystietosi (tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia), jonka jälkeen pääset valitsemaan toimitustavan ja maksutavan. Hyväksyttyäsi toimitusehdot (rasti ruutuun), voit siirtyä maksamaan.

Toimitustapavaihtoehtoina ovat Posti, Matkahuolto, DBSchenker-noutopistepaketti tai nouto myymälästä Asentajankatu 4, Lahti.

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja lähetyksen painon/koon mukaan. Pienin toimituskulumme on kirjetoimituksissa 3,60 euroa. Muutaman tuotteen kohdalla (esim. viinipullot) on poikkeavat toimituskulut. Tiedot niistä ovat ko. tuotteiden tilaussivuilla.
Myymälästä noudettaessa emme veloita toimituskuluja. 
Toimituskulun määrä näkyy kassalla maksun yhteydessä.
Jos maksutavaksi on valittu Ennakkomaksu/tilisiirto, toimituskuluihin lisätään ko. palvelumaksu. Tilaus siirtyy keräilyyn, kun maksu on kirjautunut järjestelmäämme.

Maksuvaihtoehtoina ovat Paytrail (maksu verkkopankkitunnuksilla tai luottokortilla), Klarna (useita maksuvaihtoehtoja) tai Ennakkomaksu/tilisiirto.
Yleisimmät luottokortit: Visa, MasterCard. Pankkiyhteydet: Useimmat kotimaassa toimivat pankit.
Jos maksutavaksi on valittu Ennakkomaksu/tilisiirto, lähetämme tilauksen käsiteltyämme laskun sähköpostiin. Verkkokauppaan kirjautuneet löytävät maksutiedot myös Omista tiedoista. Ennakkomaksutilaus siirtyy keräilyyn, kun maksu näkyy verkkokaupassa. 
Jos toimitustavaksi on valittu Nouto, tilauksen voi maksaa myyntipisteellämme myös kortilla tai käteisellä.

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.
Linkki Paytrailin tietosuojaselosteeseen.

Kun tilaus on maksettu, saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei tule, pyydämme tarkistamaan, ettei se ole joutunut esimerkiksi roskapostilaatikkoosi.
Mikäli tilaus ei yrityksistä huolimatta näytä menneen läpi, saattaa syynä olla häiriö tietoliikenneyhteyksissä. Voi myös olla, että maksupalvelu on jostain syystä hylännyt maksun. Kokeile toista maksutapaa tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme ongelmaa. Yhteystiedot löydät täältä.
Tarkistathan että tietosi ovat oikein ennen tilauksen lähettämistä. Onnistuneen toimituksen kannalta on tärkeää, että sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja toimitusosoite ovat oikein.
 

LÄHETYKSEN VASTAANOTTAMINEN
Kun tilauksesi lähetetään, saat sähköpostissa lähetysilmoituksen. Mikäli näitä viestejä ei tule, tarkista roskapostilaatikkosi.
Tavarat lähetetään Posti- , Matkahuolto- tai DBSchenker-pakettina (toimitustapa valitaan tilauksen yhteydessä). Vastaanottajan sähköpostiin toimitettavan seurantalinkin avulla voidaan seurata paketin kulkua. Joissain tapauksissa toimitus saatetaan tehdä kirjepostilla, jolloin ei seurantapalvelua ole käytettävissä.

Kun paketti saapuu noutopaikkaan, Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja/tai Postin mobiilisovelluksella (mikäli se on vastaanottajalla käytössä). Saapumisilmoituksesta lähtien lähetys pitää noutaa 7 päivän kuluessa (koskee kaikkia noutopisteitä). Mikäli lähetystä ei noudeta määräaikaan mennessä, lähetys palautuu meille. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan.


Mikäli sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme:
melkko(at)melkko.fi
03 872 9700


Tervetuloa ostoksille verkkokauppaamme.